星期日, 10月 04, 2009

Single Point of Failure

按wiki:
A Single Point of Failure, (SPOF), is a part of a system which, if it fails, will stop the entire system from working [1]. They are undesirable in any system whose goal is high availability, be it a network, software application or other industrial system.

The assessment of a potentially single location of failure identifies the critical components of a complex system that would provoke a total systems failure in case of malfunction. Highly reliable systems may not rely on any such individual component.

轉了用iPhone 3Gs 後,驚嘆科技昌隆之餘,也dowdload 了很多很好用的 applications。但在越來越依賴這些便利的程式辦理日常瑣事的同時,我亦看到了risks of single point of failure。我不敢想像,有朝一日,我丟失了這部小型電腦,我將會如何的發飆。

又想起,在規劃及管理自己的人生,包括工作財務以至愛情,我們都得提防single point of failure。要避免single point of failure,套用 IT solutions, 其實也不外乎:1)簡化生活;2)兩手準備; 3)多元/分散; 4) 清晰明確的思路。

又不過,世事古難全,有些人情物事,就是沒有resilience可言。比如說你愛上某個人,就從此月是古鄉明,除卻巫山不是雲,外國月亮再圓再大,你都不能自己。那怎manage呢?冇架啦,呢d叫人生,唔係system。點解?冇得解,鬼叫你係人,唔係電腦。

亦舒說緣份即機會率。我就說緣份是timing。而time,卻可恨地超越我們人類的認知,欲算無從。

Picture: Wiki illustrates a router, as a single point of failure for the communication network between computers

12 則留言:

易 提到...

係現今呢個過份強調"效率"同"利益"既世界/制度,對error既容忍度每況越下。不但人與人之間冇左包容,亦唔容許些微既出錯。

所以"人"咪就係最大果個SPOF囉!Human error出現既次數多過computational error。病、失戀、白事...等等隨時搞到人hang機。所以遲D Cyborg呀、Surrogates呀會取代人類架喇。

除此之外,每次地震整斷左條海底電纜,internet被廢左武功既時候,大家都會叫苦連天。過兩三年當太陽活動周期開始活躍,太陽風fry晒人造衛星同變壓站。大家冇電用,冇得用手提電話溝通,人類文明返番去冇電用既年代,就算係短短一個月都足以構成災難性既狀況。

"電"亦係現今全世界既最大SPOF,呢個係人類過份著重利益同效率既代價。

Gideon 提到...

七十你呢篇我好鐘意呀, 我俾 5 個 like's ^_^

Gideon 提到...

如果你有興趣, 睇下咩係 decentralized system .. 因為 centralized 左所以先會出現 SPOF

魔術師 提到...

用mobile me backup喇

魔術師 提到...

1)簡化生活;4) 清晰明確的思路

是不能避免single point of failure的。

你最多是唔用system A, 轉用system B, 但system內的死點,是不能避免的。

Blogger70th Floor 提到...

大哥哥:
當你好like我的時侯
我就知道自己好鬼geek
唉人地女仔黎架嘛話晒......

Blogger70th Floor 提到...

易就咁電係發現唔係發明呢d上主創造我唔知可唔可以歸納做sfop啫你會唔會話women's eggs 係sfop 又或姐話water係sfop呢?

丫丫丫丫丫丫丫丫丫丫丫丫丫丫丫丫丫丫丫丫丫丫丫丫丫丫丫丫丫丫丫

易 提到...

o下?我好似冇講過話電係發明呀...

係大自然裏面電獨立黎講當然唔可以話佢係spof喇。不過除左電能,仲有磁力,核能...等等可以比我地用。不過現代文明的確過份倚賴電能,所以先令佢係呢個network裏面成為spof遮。

egg同水係唔係spof我唔敢講,要視乎你接受到個network既definition有幾闊。

就物種既生存同延續性而言,reproductive cells裏面既DNA先係重點。多細胞生物多數需要物種雌雄雙方既遺傳因子黎繁殖下一代既原因係因為要令物種產生多變,從而增加物種既生存機會。如果人類基因唔係有呢種多變既特性,只需要一種對人類黎致命既病毒/或者生存環境,就已經可以令全人類絕種。進化既過程可以孕育出咁多唔同既物種亦係因為咁。

再講遠D,依家D科學家係咁研究DNA,將唔同生物既DNA搬黎搬去,講到底就係希望能夠利用其他物種既DNA黎打破人類DNA現有既限制,好似復原/再生能力,甚至體能等等,從而增加生存機會。

另外係人既維生系統裏面有太多pof喇。水同氧氣是但冇一樣都死,所以應該唔可以叫spof掛!缺水,人都重可以撐幾日,但缺氧幾分鐘人就即刻玩完。自從億萬年前mitochondrion進入單細胞生物裏面,成為所有倚賴氧先能夠生存既生物細胞中不可或缺既一部份開始,依家地球絕大部份生物已經黎唔開氧氣。

話說回來,水係細胞既basic structure之一,冇水有氧都冇用。不過氧又係水既basic element喎.................................................

Blogger70th Floor 提到...

大哥你唔係唔知我讀文科架啦...
有排睇呀你段野

易 提到...

>大哥你唔係唔知我讀文科架啦...

美眉,你唔知我"都係"讀文科架咩 ;)

況且你咁geek ;)就算係文科出身,都唔似係D會唔明果D人喇!

不過其實我講果D野係初中science(一D都唔難),可能你唔記得左遮 :p

Gideon 提到...

>>自從億萬年前mitochondrion進入單細胞生物裏面,成為所有倚賴氧先能夠生存既生物細胞中不可或缺既一部份開始,依家地球絕大部份生物已經黎唔開氧氣。

我冇聽過呢個 theory 喎, 好過癮呀... 但乜唔係若果一個星球冇水同氧氣.. 應該都唔會有生物存在架咩?

易 提到...

>我冇聽過呢個 theory 喎, 好過癮呀...

以前讀書都淨係話mitochondria係細胞既power plant(本來就係細胞裏面既一部份)。至於呢個theory,我都係最近係電視度聽返黎先知原來佢地本來唔係細胞裏面。係當blue-green algae出現,以光合作用將氧氣注入大氣層後,好氧性細菌(含mitochondria)先被其他厭氧性細胞"吞食",然後再發展成其他多細胞生物。

wiki有類似既形容It was once thought that the mitochondria in eukaryotes also developed from an endosymbiotic relationship with cyanobacteria(i.e. blue algae); however, it is now suspected that this evolutionary event occurred when aerobic bacteria were engulfed by anaerobic host cells. Mitochondria are believed to have originated not from cyanobacteria but from an ancestor of Rickettsia.

>乜唔係若果一個星球冇水同氧氣..
以我地既科學所認知既世界,暫時黎講水都仲係必要既生命原素。否則科學家都唔會發晒茅咁係其他行星上搵水。不過氧就已經知道唔係必須架喇。因為地球上都有D係厭氧性既細菌(唔需要氧氣都可以生存)。

係未發現厭氧性既細菌以前,大家都以為氧係所有生命都必須賴以生存既原素。所以難保將來都可以發現冇水都能夠生存既生物(雖然暫時都未能夠想像情況係點)。

如果其他星球既環境同構造唔同,要孕育出同我地唔同既生物,都未嘗不可。