星期五, 9月 04, 2009

兔仔可不要化妝


兔仔多可憐呀,你看牠的手手腳腳大大耳朵都繃得直直的,如臨大敵。兔仔一定又害怕又痛。

兔仔在接受人類的 Draize Test:

Every year, millions of animals suffer and die in painful tests to determine the "safety" of cosmetics and household products. Substances ranging from eye shadow and soap to furniture polish and oven cleaner are tested on rabbits, rats, guinea pigs, dogs, and other animals, despite the fact that test results do not help prevent or treat human illness or injury.

In these tests, a liquid, flake, granule, or powdered substance is dropped into the eyes of a group of albino rabbits. The animals are often immobilized in stocks from which only their heads protrude. They usually receive no anesthesia during the tests.

After placing the substance in the rabbits' eyes, laboratory technicians record the damage to the eye tissue at specific intervals over an average period of 72 hours, with tests sometimes lasting 7 to 18 days. Reactions to the substances include swollen eyelids, inflamed irises, ulceration, bleeding, massive deterioration, and blindness.

During the tests, the rabbits' eyelids are held open with clips. Many animals break their necks as they struggle to escape.

The results of eye irritancy tests are questionable, as they vary from laboratory to laboratory-and even from rabbit to rabbit.

Source

我跟 Aulina 說這件事;我跟 Operations Manager 說這件事,他們都立即反問我:「咁你唔用化妝品唔用護膚品既咩?」

化妝品唔多用護膚品就......

我可以做些什麼呢?

兔仔讓我心痛。

5 則留言:

aulina 提到...

做乜叫我? 轉用第二d唔做animal testing的牌子囉... 不過最好都係唔好用了。

話時話我記得有乜唔記得講。

香水,有d,都好多動物嘢……

Blogger70th Floor 提到...

媽咪乜得你咁夜呀......

香水我會查一查囉
啫唔好睇我擺晒出黎咁多款其實我凈係搽一種
另外果d係人送既

咦我知啦你係米講麝香呀

聶秀康 提到...

我也有養兔子,是好細膽好怕陌生地方的動物!
這兔子一定好驚荒!
但是我們又可以做些什麼呢?

momo 提到...

hi!
想分享一下, 我從中學時代已
開始不同用所有進行過animal test的產品, 於那時期的我, 就只懂得the body shop, 於是我就只用body shop的產品, 對animal test的認識亦僅此而已

後來從一本叫cool@(已停刊)的雜誌讀到有關animal test的feature, 決定要多點了解, 於是就上網查, 用"animal test" "動物測試"的字眼, 其實很多國外網頁都有有關的公司名單, 可以讓你翻查哪些牌子不用animal test(其實很多sell天然的公司都不用animal test)

「咁你唔用化妝品唔用護膚品既咩?」
...umum, 聽後有點生氣, 其實大家都可以選擇, 只是你要為了自己外在美而令更多無辜小動物受害, 那根本不美

*我對這話題是有點extreme的情緒, 請別介意, 我希望多點人知道"animal test"這件事, 而我只是一個平凡女子, 可以做的就是支持against animal test的品牌, 以及不斷地跟我身邊的人說明自己的心態, 我亦曾經被人質疑「你咁有愛心唔好食肉呀嗎」, 我不是極端分子, 我尊重亦明白life cycle和食物鍊, 我家有貓有狗, 我喜歡獅子老虎等動物, 亦尊重牠們"殺生", 但牠們不用獵物的扁血作口紅

mo

美寶 提到...

支持mo.